fredag 2. oktober 2009

Stradbroke Island og boomerang-kasting

I går var vi på Stradbroke Island, og en deiligere strand har jeg aldri vært på. Sanda var så finkorna at det var mer som et pulver, og vannet var akkurat passelig temperatur, så vi stupte uti bølgene alle mann og hørtes sikkert ut som en gjeng småjenter når bølgene kom susende mot oss.


Etterpå ble vi kjørt til andre siden av øya og møtte en aboriginer som lærte oss om forskjellige jaktteknikker og hvordan våpnene fungerte. Etterpå fikk vi lære å danse tradisjonelle aboriginerdanser, og da følte jeg meg som en true indigenous person, eller som Ola sa: "Dette er mistenkelig likt slik vi danset i russetida...!". Til slutt fikk vi hver sin boomerang vi skulle dekorere, og da ble jeg som et barn! Kunst og håndverk er meditasjon for sjelen!

Min boomerang til venstre og Maris til høyre.


Ellers går alt på skinner, svart kaffe er bedre enn jeg trodde, og bare av og til sniker jeg til meg litt melk og sukker i. I know. Bad girl.

Leave a comment and make me happy =)

2 kommentarer: