mandag 5. oktober 2009

Én måned hjemmefra!

Nå har vi vært en måned i Australia, og jeg for min del har nok opplevd mer på denne måneden enn jeg har gjort i løpet av mine 22 år i Norge, både på godt og vondt. Når man har vært borte så lenge merker man hva man virkelig savner, men også hva man virkelig IKKE savner.

Bare for å ha sagt det; jeg trives veldig godt i Australia og tror faktisk jeg elsker dette landet. Om du som leser dette noen gang får sjansen til å dra hit, legg all tvil til side og REIS AVGÅRDE! Her i Brisbane er det vanskelig å ikke finne hva man leter etter, og folk er fantastisk hyggelige! Det er faktisk utrolig, og det er vanskelig å skjønne vennligheten før du faktisk er her og opplever den. Jeg smiler faktisk stort sett konstant fordi folk stort sett smiler konstant til meg.

Så, hva er det som er så fantastisk med Australia?
SOLEN: Den skinner ofte, mye og gir, i motsetning til den norske sola, alltid varme.
AT JEG KAN VÆRE IMPULSIV: Jeg vet aldri hva dagen bringer når jeg står opp, og det er så deilig!
DET SOSIALE LIVET: Jeg er jo aldri alene her, noe som passer meg ypperlig. Jeg bor oppå tre andre, men det går helt fint! Jeg elsker jo de fleste folk. Oh my God, I'm turning into a hippie...
BILLIG MAT OG DRIKKE: Alle som kjenner meg, vet at jeg elsker mat og å shoppe i utenlandske supermarkeder (Sofie og Renate: jeg har funnet flere som er som meg! Jeg er ikke alene om å sikle etter utenlandske varer i utenlandske hyller!!)
MINST ÉN FEST I UKA: Trenger jeg forklare...?
JEG HAR FÅTT EN NICE LIVSSTIL: Opp klokka sju (senest) fem dager i uka for å jogge eller gå 5 kilometer.
NYE SHOPPINGMULIGHETER:
Siden jeg er ei jente som er forholdsvis glad i å shoppe, er det deilig å se andre klær og andre shoppable items enn de som finnes på Vero Moda, Bik Bok og H&M. Og det er jo billig!
AT DET ER NYE OPPLEVELSER HVER DAG: Stort sett hver dag møter vi på nye utfordringer, men vi klarer alt så braaa!!!!
MARI: Jeg elsker Mari! Jeg kan love at oppholdet i Australia ikke hadde blitt like bra om hun ikke hadde vært med.

Og hva savner jeg...?

PEIK: Jeg har hatt utallige drømmer om hvordan han kommer til å reagere når jeg kommer hjem, og den verste av de var at han ikke husket meg. MAMMA OG PAPPA; VIS HAM BILDER OG SLEPP HAN INN I KLESSKAPET MITT!
NORSKE GUTTER: Ikke at vi ikke finner hvis vi leter her nede, men det er litt for mange ekle, ufordragelige degoser her nede altså (Ja, pappa, du kan puste lettet ut)...
Å KJØRE BIL: Jeg har aldri gått en måned uten å kjøre bil siden jeg fikk lappen, og selv om jeg kan leie bil hvis jeg vil, er ikke venstrekjøring noe jeg har tenkt å begi meg ut på med det første (Ja, mamma, du kan puste lettet ut).
RARE, NORSKE MATVARER: Av og til får jeg mistenkelig lyst på bringebærsyltetøy og brunost, surmelk, vafler, skikkelig hvitost, og ikke minst skikkelig brød.
HØSTEN (men bare litt): Høstfarger, rim på bakken, frostrøyk fra munnen, og ikke minst, høstshopping (men det savnet jeg til og med før jeg dro).
JOBB: Jeg hadde jo verdens beste jobb før jeg dro, og jeg gleder meg stort til å komme tilbake til den etter nyttår.
STABIL OG RASK INTERNETTILGANG: Internett i Australia er treigt. Veldig treigt og veldig dyrt!

Så savner jeg jo selvfølgelig Sofie, Renate, Rasmus, Siri, Lena, Anniken, Birra, og farmor og mormor og morfar! Og gjengen på hotellet tenker jeg på stort sett hver dag!
Jeg har ikke lyst at dette eventyret skal ta slutt, men jeg gleder meg samtidig litt til å få en dose Norge før jeg igjen setter ut på nye eventyr. For DET skal jeg; nå har jeg virkelig funnet ut hva jeg liker: UTLANDET!

Beklager at det ikke ble bilder denne gangen, men internettforbindelsen er så treig at jeg hadde blitt sittende til uti neste uke...

1 kommentar:

  1. Hekje lest bloggen din på leeenge no... men ser ut til at du he d veldig kjekt! å vi savna dej også! :) her heime e d ca ingenting nytt.. så du går ikkje akkurat glipp av nokke!
    gleda mej til du kjem heimatt, men ikkje gidd å ver så brun når du kjem da :P
    Klem fra Birra :)

    SvarSlett