mandag 12. oktober 2009

Byron Bay og managementet på Kangaroo Point

Fra torsdag til søndag i forrige uke var vi en gjeng i Byron Bay og levde livet! Vi bodde på Aquarius Backpacker's Hostel, og det var helt greit egentlig! Mari, Johannes og jeg kom en dag etter de andre, og hostellet hadde klart å overbooke romtypen vår (høres det kjent ut, SAS..? :p) så vi fikk et "luksuriøst" rom med to etasjer. Vi var kjempefornøyde helt til Mari hylte fra badet og hadde funnet en smasha kakerlakk (den var ENORM) midt på golvet, og til vi så kjøkkenet. Ugh.
Fellesområdet på hostellet var fantastisk, og det så egentlig ut som om de hadde brukt alle pengene de hadde på å pusse opp der, uten å bruke en krone på rommene. I fellesområdet var der pool table, en ganske stor bar, bra og billig internettilgang, og generelt bra stemning!
Jonas og Mari i fin positur.

"Middag" (i gåseøyne fordi det var fantastisk små porsjoner) var inkludert i romprisen, og drikken i baren var ganske billig! Men det skulle jo faktisk bare mangle i og med at det var forbudt å ta med seg drikke inn på området, og i HVERTFALL var det ikke lov å drikke på rommet... Men vi var jo tre gjerrige sunnmøringer på rom, så vi brydde oss fint lite om det og smugla inn det vi fant nødvendig.
Torsdagskvelden var relativt spesiell, i og med at da vi hadde kommet inn på byens mest populære utested, Cheeky Monkey, fikk vi en bekymringsmelding fra to av jentene som overnatta i telt på stranda. De hadde hørt trommer og noe de trodde de var et "aboriginsk ofringsrituale", så vi sprang mannsterke (Jonas og fire jenter) i flipflops ned til stranda og hørte hva som hadde skjedd. Da Mari og jeg skjønte at det ikke var så alvorlig som først antatt, tok vi oss opp gjennom en skog til der vi trodde utestedet var. Men skogen ledet rett mot et togspor, og det var helt mørkt så Mari måtte ta bilde med blits for å kunne se hvor vi satt bena. Her er to av kunstverkene som ble til av dét:
Ja, der står "danger"...

Dagen etter var en deilig dag, og noen leide surfebrett mens andre fant seg bodyboard og brukte i bølgene. For min del ble det bodyboard, og en morsommere måte å takle bølgene på skal man lete lenge etter! Om man klarte å bli tatt av bølga på riktig tidspunkt surfet man innover mot stranda på magen, i et forrykende tempo.
Om kvelden var det ut igjen, og det var en litt mer fullstendig kveld der vi klarte å holde oss unna mørke, skumle og forlatte togspor.

Både på lørdag og søndag regnet det, så det ble litt amputert og vi satt på café stort sett hele tiden de dagene. Det funket veldig bra, fant den beste caféen til nå i livet, Twisted Sista Café.
På søndagen var det total chilling med kortspill i regnet og sushi til middag før en tissatrengt totimers busstur hjem til Brisbane på ettermiddagen.
Tradisjonelt, Australsk regn. Det skjer oftere enn man skulle trodd.

Johannes og Aussie Brekky. Tror han var ganske fornøyd
selv om det kanskje ikke ser sånn ut akkurat her...

Jonas kosa seg på café en hel dag faktisk.

... og det gjorde Mari også!

Maten min på Twisted Sista. Gjett om jeg var fornøyd da!!
Regnet, tissatrengtheten og den generelle giddalausheten på søndag gjorde at jeg så rødt da vi kom hjem og fant et brev signert "the Management" på Kangaroo Point Holiday Apartments, hvor vi bor i Brisbane. Brevet var et fellesvarsel til alle i den norske gruppa om at hvis vi fikk flere naboklager, ble vi kasta ut "with no refund and no questions asked". La meg informere om hva som kan resultere i naboklage:
- Kortspill
- Filmkveld
- Samtale mellom mer enn to personer
- Å komme hjem fra byen midt på natta for å hive seg i seng uten et ord.

Så du kan kanskje se for deg min fortvilelse, siden vi hadde hatt en god og åpen dialog med resepsjonistene, som hele tiden har sagt at det er kun etter midnatt i helgene det skal være tyst.
Men jeg har, av en eller annen grunn, en del aggresjon oppspart i systemet for tida, og har tenkt å ta den aggresjonen ut på "the Management" (hva med å skrive under med navn? Det er da vel vanlig folkeskikk). Selv om det har vært bra å bo der, er jeg veldig glad vi snart er ferdige med pripne folk...